Saturday, May 15, 2010

Αποδείξεις


Το διαδίκτυο είναι περίφημο εργαλείο, αλλά παραδοσιακά πάσχει στα θέματα ασφάλειας. Όλο και αυξάνουν οι κωδικοί που πρέπει να απομνημονεύσουμε και οι διαδικασίες πιστοποίησης που πρέπει να περάσουμε για να συνδεθούμε με συγκεκριμένους ιστοχώρους. Ένα παρόμοιο πρόβλημα αντιμετωπίζει και ο ήρωας του σημερινού διηγήματος που, λόγω επαγγέλματος, καλείται να δώσει συνεχώς…..


Αποδείξεις


Μπορείς να αποδείξεις ότι είσαι άνθρωπος; Είμαι σίγουρος ότι όλοι το θεωρούν αυτονόητο, αλλά αν το σκεφτείς λίγη ώρα θα αρχίσεις να ανησυχείς σχετικά με τον απάντηση που θα δώσεις. Έχω ένα γνωστό βιολόγο που ισχυρίζεται ότι το γενετικό μας υλικό διαφέρει μόλις 1% από αυτό των χιμπατζήδων. Είναι ποτέ δυνατόν να μας κάνει ανθρώπους το ένα εκατοστό του DNA μας; Τότε είχα γελάσει, αλλά καθώς βρίσκομαι για πέμπτη φορά μπροστά σε αυτός τους παραμορφωμένους χαρακτήρες που πρέπει να αντιγράψω πιστά, για να αποδείξω ότι είμαι άνθρωπος, έχω αλλάξει άποψη σχετικά με το θέμα.

Είμαι περίεργος ποιος σκέφτηκε αυτό το σύστημα πιστοποίησης ανθρώπων; Ξέρω ότι μια μηχανή αναζήτησης δεν μπορεί να αναγνωρίσει και να αντιγράψει αυτά τα στρεβλά γράμματα που εμφανίζονται στο τέλος της δημιουργίας των λογαριασμών, και έτσι οι υπεύθυνοι γλιτώνουν από τα εκατομμύρια μποτ που σαρώνουν το δίκτυο και δημιουργούν ψευδολογαριασμούς με κακόβουλη χρήση. Για κάποιον ανεξήγητο λόγο εμπιστεύονται τη χρήση που θα κάνουν οι πραγματικοί άνθρωποι, δηλαδή αυτοί με το DNA του χιμπατζή. Εκτός του ένα τοις εκατό, για να είμαστε ακριβείς.

Αν και με τον βιολογικό ορισμό είμαι άνθρωπος, για αυτόν τον λογαριασμό ταλαιπωρήθηκα περισσότερο από συνήθως. Σχεδόν πάντα αντιγράφω τα γράμματα με την πρώτη, αλλά τώρα είναι η πέμπτη φορά που δοκιμάζω μετά από τέσσερις αποτυχημένες προσπάθειες. Ίσως έπεσα σε μια άσχημη στιγμή της ρουτίνας που παράγει υπερβολικά δυσανάγνωστους χαρακτήρες, ίσως απλά φταίει που είναι το τέλος της ημέρας και εγώ από το πρωί φτιάχνω λογαριασμούς. Πάντως, τώρα μεγέθυνα την εικόνα και πληκτρολόγησα πολύ προσεκτικά τη διαδοχή γραμμάτων που είδα. Βιάζομαι λίγο και δεν θέλω να αφήσω τις εξελίξεις να με ξεπεράσουν.

Ευτυχώς, τα κατάφερα. Πέρασα το ανθρωπο-τεστ και έχω έναν ακόμα λογαριασμό για να παίξω στα χρηματιστηριακά παράγωγα. Η εταιρεία μού έδωσε συγκεκριμένες προθεσμίες για τις αγοραπωλησίες που πρέπει να κάνω και, όπως τα βλέπω, μόλις που προλαβαίνω να τις πραγματοποιήσω. Θεωρητικά δεν γνωρίζω τι είναι αυτό που κάνω, αλλά λίγο-πολύ όλοι στην πιάτσα ξέρουμε. Αν όλα πάνε καλά, με τις συναλλαγές που πραγματοποιούν καμία εκατοστάρια τύποι σαν εμένα, μια μικρή χώρα θα χρεοκοπήσει, θα κηρύξει στάση πληρωμών και τα αφεντικά μας, που έχουν τζογάρει πολλά λεφτά σε αυτήν την πιθανότητα, θα τα κονομήσουν χοντρά. Όσο πιο πολλά τα κέρδη τους, τόσο πιο μεγάλο και το δικό μας μερίδιο.

Δύσκολη δουλειά με μεγάλο ρίσκο, αν σε ανακαλύψουν, αλλά αφήνει και πολλά στην τσέπη. Μια φορά το είχα εξηγήσει πρόχειρα στη γυναίκα μου, αλλά άρχισε να με βρίζει λέγοντας ότι βγάζω λεφτά από τον πόνο των άλλων. Κάτι είπε για πείνα, δυστυχία, αδικία, αλλά εγώ είχα κλείσει τα αυτιά μου. Καλώς ήρθατε στην πραγματικότητα. Εντάξει, ξέρω ότι εξαιτίας μου θα μείνουν μερικές εκατοντάδες χιλιάδες χωρίς δουλειά, χωρίς ασφάλιση και ,ίσως, χωρίς φαγητό. Καλύτερα αυτοί παρά εγώ. Το κακό είναι ότι πολλοί δεν καταλαβαίνουν πως δουλεύει το οικονομικό σύστημα και νομίζουν ότι όλα εξαρτώνται από το πόσο σκληρά δουλεύουν. Ας κάτσουν κάποτε δίπλα μου να δουν πως φτιάχνω και σβήνω λογαριασμούς και θα σταματήσουν να δουλεύουν την επόμενη μέρα.

Τέλος πάντων, δεν μπορείς να τους σώσεις όλους. Τελείωσα με αυτήν την αγορά και μου έχει μείνει μόνο μια πώληση για να ολοκληρώσω το δικό μου κομμάτι της επιχείρησης. Άλλη μια σύνδεση μέσω τρίτου υπολογιστή, άλλη μια παραποιημένη ταυτότητα, άλλος ένα ψευδολογαριασμός. Αυτά είναι εύκολα, αλλά, δυστυχώς, υπάρχει και το κομμάτι που δεν μπορώ να αποφύγω. Πρέπει, για άλλη μια φορά, να δω μπροστά μου τα παραμορφωμένα γράμματα, να καταφέρω να τα διαβάσω και να τα πληκτρολογήσω σωστά. Πρέπει, για άλλη μια φορά, να αποδείξω ότι είμαι άνθρωπος.


ΤΕΛΟΣ


Την επόμενη Κυριακή θα κάνουμε άλλο ένα μικρό βήμα στο δρόμο της φαντασίας, για να αναρωτηθούμε τι μπορεί να κρύβει μια αθώα παιδική «ζωγραφιά»

No comments:

Post a Comment