Saturday, January 16, 2010

Εικονικό Εργαστήριο

Στις αρχές του σχολικού έτους, όλοι οι μαθητές της Α’ γυμνασίου, εφοδιάστηκαν με προσωπικό φορητό υπολογιστή, με σκοπό τη λειτουργία της ηλεκτρονικής τάξης. Όπως όλες οι καινοτομίες, έτσι κι αυτή, θα κριθεί από το αποτέλεσμα και όχι από τις προθέσεις, οι οποίες συνήθως είναι οι καλύτερες. Μιλώντας πάντα για την παιδεία του 2040, σήμερα, θα δούμε μια πιθανή παρενέργεια του e-school, και συγκεκριμένα την επίδραση που μπορεί να έχει το….



Εικονικό Εργαστήριο



Το σημερινό θέμα μας αφορά και πάλι στο ηλεκτρονικό σχολείο. Η συστηματική χρήση του ηλεκτρονικού βιβλίου και των εικονικών εργαστηρίων ήταν μια ριζοσπαστική εφαρμογή για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, μετά από πολλά χρόνια μαύρου πίνακα και ακόμα περισσότερους τόνους άσπρης κιμωλίας. Όμως, μερικοί καθηγητές πανεπιστημίου υποστηρίζουν ότι η αλλαγή έγινε με προχειρότητα και χωρίς σχέδιο. Βλέποντας τους τρεις πρωτοετείς φοιτητές του Χημικού Τμήματος τυλιγμένους με γάζες, να τρέφονται ενδοφλεβίως με ορό, είναι δύσκολο να διαφωνήσεις μαζί τους.
Χθες, βρέθηκα στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο, στην μονάδα εγκαυμάτων όπου νοσηλεύονται οι τρεις φοιτητές. Μια ομάδα καθηγητών έδωσε συνέντευξη τύπου με τον χαρακτηριστικό τίτλο: «Δεν πάει άλλο». Όπως υποστήριξαν, οι μαθητές έχουν εκπαιδευτεί τέλεια σε εικονικά εργαστήρια, αλλά δεν έχουν πιάσει στα χέρια τους ούτε ένα δοκιμαστικό σωλήνα όσο βρίσκονταν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Έτσι κάποιος φοιτητής θεώρησε αστείο να μπουγελώσει τους διπλανούς του με το προϊόν μια χημικής αντίδρασης, προτού διαπιστώσει την οξύτητά του. Όπως δήλωσε μετά συντετριμμένος, όλοι οι συμμαθητές του ξεκαρδίζονταν στα γέλια όποτε έκανε το ίδιο πράγμα στο εικονικό εργαστήριο του Λυκείου.
Οι πανεπιστημιακοί καθηγητές εξήγησαν ότι αυτό δεν ήταν το πρώτο ατύχημα. Πριν λίγες μέρες ένας πρωτοετής, για να διασκεδάσει, δεν έκλεισε τα καπάκια της συσκευής φυγοκέντρισης με αποτέλεσμα να εκτοξευτούν δεκάδες γυάλινοι σωλήνες μέσα στο εργαστήριο Ποιοτικής Ανάλυσης, χωρίς ευτυχώς κάποιον σοβαρό τραυματισμό. Ο φοιτητής σοκαρίστηκε τόσο πολύ, που όταν του είπαν ότι πρέπει να καθαρίσει το χώρο και να τον αφήσει όπως τον βρήκε, ζήτησε να του δείξουν που είναι το κουμπί επανεκκίνησης.
Οι καθηγητές απαίτησαν να λειτουργήσουν ξανά τα εργαστήρια φυσικών επιστημών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τα οποία έχουν μετατραπεί σε χώρους εικονικής πραγματικότητας, αλλά αρκετοί δημοσιογράφοι τους κατηγόρησαν ότι όλα γίνονται για συντεχνιακούς λόγους, επίπεδη η θέση τους, όπως και όλων των εκπαιδευτικών, τρίζει επικίνδυνα. Αλλά για αυτό το θέμα θα μιλήσουμε την επόμενη εβδομάδα.


ΤΕΛΟΣ


Την επόμενη Κυριακή θα δούμε πώς, μετά από ατελείωτες προσπάθειες, το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα κατάφερε επιτέλους να πετύχει το «πρότυπο τελειότητας».

No comments:

Post a Comment